spotlight

Waardevol: uitbreiding Datafuse dashboard

Bas

23 april 2024

We hebben wederom een mooie update gelanceerd op ons platform. Wij zijn hard aan de slag gegaan om het nieuwe dashboard op een overzichtelijke manier te verwerken in de interface. Dit hebben we gedaan door het klassieke dashboard te vervangen met een vernieuwde indeling, waardoor er nieuwe en waardevolle data bij komt.

Waarom hebben we dit gedaan?

Om bepaalde cruciale data nog inzichtelijker te krijgen hebben wij deze data ook naar onze interface getrokken. Hierdoor kan jij als gebruiker nog sneller de meest relevante data tot je nemen. Hierbij hebben wij extra goed gelet op het gebruiksgemak.

Wat hebben we gedaan?

Wij hebben een dashboard gemaakt waarin de belangrijkste data wordt uitgelicht. Via eenvoudige filters kan je je filteren op kanaal of winkel en de gewenste periode vaststellen. Het dashboard heeft momenteel drie onderdelen:

General; dit is een onderdeel waar voornamelijk algemene data staat. Denk aan het aandeel van webshop, winkel en pilaren op de totale transacties, gemiddelde orderwaarde en orderwaarde min de retouren. Vervolgens zie je per dag hoeveel transacties er zijn geweest en wat hier de details van zijn. Elke dag wordt dit geüpdatet zodat jij altijd de data van één dag geleden kan inzien.

Store; hier zie jij alle data met betrekking tot de fysieke winkels. Zo zie je de order revenue met- en zonder retouren die voortkomt uit de fysieke winkels. Vervolgens zie je ook het aandeel per winkel ten opzichte van de totale transacties (gemaakt in de fysieke winkel).

Returns; ook hebben wij een apart tabje gemaakt voor de retouren. Wij merken dat er bij veel retailers nog weinig data bekend is als het om retouren gaat. Wij merkten dat bij veel retailers retouren ontbreekt als het gaat over data. Op deze pagina zie je de totale waarde van alle retouren zien, hoeveel retouren er zijn en wat het percentage hiervan is ten opzichte van het totaal aantal transacties. Daarnaast kun je ook meteen zien wat de meest voorkomende retourredenen zijn. Om een voorbeeld te noemen hoe je deze data aan het werk kan zetten: Als de retourreden van een bepaald product vaak is dat het groter valt dan normaal kan je dit op de productpagina toevoegen, om zo het risico op retouren kleiner te maken. Lees hiervoor ook onze case van retouren minimaliseren bij The Stone

Conclusie

Wij zijn begonnen met deze 3 tabjes maar zijn inmiddels al aan het werk aan extra toevoegingen aan het dashboard. Klinkt het interessant, neem dan vooral contact met ons op voor een demo, kost je max 20-30 minuten van je tijd.