feature
Segmenten naar Meta exporteren
In de snel evoluerende wereld van digitale marketing is het van belang om de juiste boodschap naar de juiste doelgroep te sturen. Bedrijven hebben toegang tot veel gegevens, maar het echte verschil wordt gemaakt wanneer deze gegevens slim worden gebruikt. Om dit nu ook voor Meta-advertenties te kunnen doen, heeft Datafuse een nieuwe toevoeging gemaakt. Bij Datafuse kun je nu alle segmenten in de interface rechtstreeks doorzetten naar het advertentieaccount van Meta.
Wat is Meta?
Eerder lanceerde wij al een soortgelijke functie maar dan voor Google Ads. Nu kunnen wij hetzelfde maar dan voor Meta Ads. Voor degenen die het niet weten; Meta Ads is de overkoepelende instantie die Instagram en Facebook samenbrengt. Hiermee kun je campagnes maken die je binnen Facebook of Instagram kunt publiceren. In het beheren van deze advertenties is het mogelijk om doelgroepen aan een campagne toe te voegen of juist uit te sluiten. En het aanmaken van deze segmenten kan in Datafuse.
Hoe het werkt
Hoe werkt dit dan? Nou, simpel, jij maakt segmenten aan in de Datafuse-interface. Deze exporteer je vervolgens automatisch naar Meta. Hierdoor kun je niet alleen de inzichten van jouw segmenten gebruiken voor analyse, maar deze ook nog eens gebruiken om segmenten toe te voegen of juist uit te sluiten binnen Facebook en Instagram. Dit zorgt ervoor dat je kosten bespaart en campagnes gerichter kunt inzetten. Daarnaast worden deze segmenten dagelijks bijgewerkt, dus hoef je nooit bang te zijn dat een specifiek segment niet actueel is. Je kunt een segment exporteren door simpelweg het vinkje onder de onderstaande afbeelding te activeren in de interface.

Hoe zet je deze segmenten dan bijvoorbeeld in op Facebook? Denk bijvoorbeeld aan een campagne om aankopen te stimuleren. Als iemand afgelopen week al een aankoop heeft gedaan, hoeft deze persoon jouw campagne niet nogmaals te zien. De kans dat hij of zij nog een keer dat product aankoopt is namelijk nihil. Dit segment kun je in Datafuse aanmaken en vervolgens naar Meta exporteren. Het gebruiken van doelgroepen zorgt aan de ene kant dus voor het besparen van anders onnodig gemaakte kosten maar ook door de campagnes aan de meeste relevante doelgroep te laten zien.
Nieuwsgierig geworden naar aanleiding van bovenstaande? Of wil je meer weten over hoe Datafuse jou kan helpen? Neem dan contact met ons op via info@datafuse.nl om een demo in te plannen.