samenwerking

Resatec x Datafuse

Bas

14 februari 2024

Deze maand lanceren wij wederom een nieuwe integratie. Vanaf nu kunnen wij data ophalen vanuit de klantentellers van Resatec / Crosspoint. 

Omzet- en order data is standaard gekoppeld aan onze interface en de onderliggende dashboards. Vanuit de koppeling met de diverse ERP systemen (bijvoorbeeld ACA en SRS) koppelt Datafuse automatisch al de cijfers vanuit de winkels die daar worden bijgehouden. Zo wordt bijvoorbeeld de omzet, en het aantal orders, vanuit de fysieke locaties getoond en gekoppeld aan diverse externe platformen zoals Google Ads en Meta Ads. Al deze data is cruciaal om trends vanuit de winkels in de gaten te kunnen houden. Om de data vanuit de winkel nog beter te kunnen duiden hebben wij daar nu informatie vanuit klantentellers toegevoegd. De koppeling met Resatec en Crosspoint is daarvan het resultaat. 

Veel retailers maken er al gebruik van; klantentellers. Door middel van een combinatie van hardware en software zorgen klantentellers ervoor dat wordt bijgehouden hoeveel mensen er op een dag in een winkel komen. Naast uiteindelijke aankopen wordt het zo ook mogelijk om verkeer in de winkel te meten en uiteindelijk ook het conversiepercentage. Een van de partijen die deze data faciliteert is Resatec. Vandaar dat Resatec en Datafuse de handen ineen hebben geslagen. De koppeling met Resatec zorgt ervoor dat Datafuse ook toegang tot deze data krijgt.

Wat is de toegevoegde waarde?

Datafuse haalt deze data op bij Resatec. De volgende stap is dat wij in staat zijn om deze data te kunnen combineren met andere data die wij al vanuit andere bronnen tot onze beschikking hebben. Door het toevoegen van deze interface wordt het mogelijk om verkeer te kunnen combineren met aankopen. Uiteindelijk kan deze data via onze mailreports, die steeds verder worden uitgebreid, automatisch worden gedeeld met de mensen die hier behoefte aan hebben. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van deze data naar een store manager. Daarmee kan hij of zij over verschillende periodes de trend van zowel verkeer als conversie volgen. Dit zorgt er ook voor dat op basis van deze informatie kan worden bepaald waar de grootste winst vandaan gehaald moet worden. Het kan per winkel natuurlijk verschillen of het juist het verkeer naar de winkel is of de conversie in de winkel waaraan gewerkt moet worden. 

Wij geloven erg in onze samenwerking en in de data die hieruit volgt. Focus op het combineren van klantenteller-data met andere bronnen is volgens ons een uitstekende eerste stap om het succes van een winkel op een data gedreven manier te analyseren. Meer weten over hoe wij samenwerken met Resatec? Of benieuwd of dit ook voor jouw winkels mogelijk is? Neem dan contact met ons op.