samenwerking

Jeroen Beekman x Datafuse

Noah

18 februari 2024

We zijn verheugd om de nieuwe samenwerking met Jeroen Beekman aan te kondigen. We kijken er naar uit om samen de wereld van online en offline samen te brengen.

Online en offline verbinden

In samenwerking met Jeroen Beekman gaan we aan de slag om online en offline gegevens te integreren. Door verschillende verbindingen, zoals het XPRT pakket van ERP leverancier ACA, kunnen we de offline transacties in de winkel verbinden met de online interacties. Daarnaast sturen we alle web-, kassa- en retourbestellingen naar Google Analytics 4 om de gemiste online bestellingen te identificeren, die momenteel 10-30% van alle orders in Google Analytics 4 uitmaken. Hierdoor kunnen marketeers beter bepalen waar en wanneer ze hun budgetten moeten inzetten. Deze verbinding is van noodzakelijk belang voor de meeste omnichannel spelers.

Bovendien sturen we inkoop- en retourgegevens naar platforms om betere advertentiekeuzes te maken. Als een product bijvoorbeeld goed op voorraad is maar een gemiddeld retourpercentage van 50% heeft, kunnen we het algoritme beter laten zoeken naar producten in dezelfde categorie met bijvoorbeeld minder dan 20% retouren. We grijpen elke kans aan om de winst te maximaliseren en streven naar een optimale winkelervaring die voor de eindconsument die bij Jeroen Beekman zo belangrijk is. Datafuse maakt het ook mogelijk om RFM-segmenten te sturen naar verschillende platforms, daarnaast kan je zelf segmenten aanmaken om zo consumenten uit te sluiten of juist mee te nemen in campagnes. Zo hoef je iemand die in de afgelopen 7 dagen iets heeft gekocht niet meteen weer mee te nemen in campagnes, dit op schaal goed uitvoeren resulteert in directe kostenbesparing. Daarnaast wordt de gecombineerde data direct beschikbaar gesteld voor diverse verbindingen met externe platforms zoals Meta Ads, Copernica en Google Ads, om bij te dragen aan de gestelde doelen:

  1. Conversie & omzet verhogen
  2. Kosten & retouren reductie
  3. Omnichannel klantervaring verbeteren

    Wij zijn enorm enthousiast over het dashboard dat Datafuse biedt, wat ons zal helpen om gemakkelijk de ontwikkelingen van onze webshop bij te houden. We kijken enorm uit naar deze samenwerking en zijn ervan overtuigd dat ze ons zullen helpen om nieuwe kansen te benutten en onze webshop naar nieuwe successen te leiden.

    Jeroen Beekman - Eigenaar Jeroen Beekman

    1614269264998
    Over Jeroen Beekman

    Gestart met 2 winkels in 2002 en nu al met 6 winkels en een van de beste webshops van Nederland in dit segment. Iets om trots op te zijn. Klantvriendelijkheid staat hierbij altijd voorop en is de basis van dit succes. Samen met de geweldige teams welke ook dezelfde passie en klantvriendelijkheid uitstralen, zorgen ze voor een unieke winkelbeleving zowel in de winkels als online.

    Over Datafuse

    Datafuse is een omnichannel retail platform. We koppelen met diverse bronnen om tot één inzicht te komen waar je als omnichannel retailer op kan schakelen. Met Datafuse kun je de omzet en marges effectief vergroten, kosten en retouren reduceren én een betere omnichannel klantervaring bieden. Hoe we dit precies doen lees je bij onze oplossingen

    Demo of informatie?

    Wil je ook weten wat Datafuse voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan gerust contact op voor een geheel vrijblijvende demo. Dit kost maximaal 30 minuten.