datafuse

Dagelijkse retail e-mailrapportage met key verkoop- en winkelinformatie

Noah

10 maart 2024

Elke ochtend versturen wij een e-mailrapportage naar onze Datafuse klanten. Het is een overzicht van de verkopen, retouren en omzet van de vorige dag, op locatie- en productniveau precies. In dit rapport krijg je de prestaties van jouw winkel en webshop te zien, en dus het duidelijke verschil tussen succes en stagnatie. Bespaart best wat tijd en moeite toch? Daarnaast geniet jij elke ochtend weer van een duidelijk overzicht met de cijfers van de winkels. 

Update: Vergelijk de cijfers met vorig jaar

Het is sinds kort mogelijk om omzetcijfers te vergelijken met de omzet van vorig jaar. Daarnaast krijg je zoals gewoonlijk ook de aandelen van de kanalen van vorig jaar te zien te zien. Op deze manier kan je kijken wat bepaalde impactvolle dagen vorig jaar deden en welke acties er dit jaar nodig- of juist niet nodig zijn. We vergelijken op basis van dag (dus vorige jaar op een zaterdag is op dit jaar ook op dezelfde zaterdag), zo blijven de cijfers nauwkeurig.

Daarnaast hebben we een volledig nieuwe tabel gemaakt waarin we cumulatieve weekomzet vergelijken met de omzet van de week ervoor en van dezelfde week van het jaar ervoor. Ook staat erbij hoeveel procent van het vergelijkingsmateriaal er is behaald, zie onderstaande afbeeldding voor de nieuwe tabel van de cumulatieve weekomzetten.

2024-03-1309_32_49-Window
Waarom deze dagelijkse e-mailrapportages?
  • Realtime inzichten: dagelijkse e-mailrapportages leveren realtime inzichten in de prestaties van je winkels en locaties. Je kunt trends en patronen direct identificeren en snel schakelen en reageren.
  • Efficiënte besluitvorming: met dagelijkse rapportages kun je sneller en efficiënter beslissingen nemen en doelen stellen. Je hebt toegang tot de meest recente gegevens om je bedrijfsstrategie aan te passen.
  • Motivatie en erkenning: het delen van prestatiegegevens via e-mailrapportages kan bijdragen aan de motivatie van je team. Met het rapport kan je locaties die goed functioneren complimenten geven, en locaties waar de resultaten achterblijven, motiveren.
  • Tijdsbesparing: je kan elke dag een blik werpen op een volledig rapport met alleen maar waardevolle getallen. Dit is een stuk sneller dan dat je dit rapport elke ochtend zelf moet opmaken.
  • Proactieve probleemoplossing: je kan proactief handelen in het herkennen en oplossen van problemen of moeilijkheden.
Wat is de exacte inhoud van deze rapporten?
  • Omzet per kanaal: je krijgt te zien welk kanaal het beste functioneert en hoe je dus het beste je focus en tijd kan indelen.
  • Omzet per locatie: je krijgt te zien welke locaties van jouw fysieke winkels het beste presteren.
  • Cumulatieve maandomzet per kwartaal: omdat we elke dag deze e-mailrapportage versturen is het belangrijk dat jij ziet wat resultaten van een dag doen met jouw maandomzet. Om het niet allemaal zelf bij elkaar te hoeven verzamelen geven wij jou de cumulatieve omzet inclusief retouren.
  • Top 25 producten voor de fysieke winkels: we laten zien welke 25 producten het meest zijn gekocht in de fysieke winkels. Handig om bijvoorbeeld te zien of producten met een bepaalde plaats in de winkel goed presteren.
  • Top 25 producten voor de webshop: wij geven aan welke 25 producten het meest zijn gekocht via de webshop.
2024-03-1116_53_05-PostvakIN-noahmultiply.nl-Outlook
Conclusie

Een dagelijkse e-mailrapportage over de beste presterende locaties en producten is een waardevolle toevoeging aan jouw inbox. Met een enkele blik heb je de belangrijkste gegevens van de afgelopen dag. Deze e-mail krijg je elke dag automatisch, hier hoef je dus niks voor te doen, bespaart jou weer kostbare tijd! Meer weten? Neem gerust contact met ons op!