oplossing

Grote update emailrapporten

Noah

14 mei 2024

Datafuse heeft de nodige wijzigingen doorgevoerd voor de email rapporten. De automatische email rapportages worden veelvuldig gebruikt. Reden genoeg om te kijken hoe wij deze nog beter kunnen maken.

De grootste wijziging is de frequentie van de rapporten. Voorheen werd het rapport standaard elke ochtend verstuurd. In dit rapport stond vervolgens de data van de dag daarvoor. Om wat flexibiliteit toe te voegen aan de rapporten is het vanaf nu ook mogelijk om een wekelijkse en een maandelijkse variant te laten versturen. Dit betekent dat het vanaf nu mogelijk is om jou of je collega’s in te schrijven voor de frequenties:

  • Daily; wordt elke ochtend verstuurd
  • Weekly; wordt elke maandagochtend verstuurd
  • Monthly; wordt elke eerste dag van de nieuwe maand verstuurd

Het wekelijkse rapport kijk naar de afgelopen week en vergelijkt die data met de week daarvoor en dezelfde week vorig jaar. Het maandelijkse rapport doet dit dan weer maar dan met de data van de afgelopen maand.

Via de zoekbalk en de filters rechtsboven moet het makkelijk zijn om meteen het rapport te vinden dat je nodig hebt. Zowel voor het winkelrapport als voor het manager rapport zijn de verschillende frequenties te gebruiken.

Vergelijken met targets

Ook is het nu mogelijk om de cijfers van de maandelijkse targets te vergelijken. Wanneer je per winkel de targets per maand kan aanleveren dan kunnen wij deze data integreren in de automatische mailrapporten.

De winkelrapporten zullen dan automatisch de stand t.o.v. de targets per maand laten zien. Zo zie je precies of een winkel op of onder het maanddoel ligt. Zoals gezegd is het enige wat wij hiervoor nodig hebben een bestand met het doel uitsplitst over de winkels en maanden van het jaar.

Heb je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen? Of ben je benieuwd hoe deze rapporten er voor jouw winkel uit zouden zien? Neem dan meteen contact op.