samenwerking

Duifhuizen X Datafuse

Noah

6 februari 2024

We zijn verheugd om de nieuwe samenwerking met omnichannel retailer Duifhuizen aan te kondigen. We kijken er naar uit om samen de brug tussen online en offline te slaan en daarmee meer omzet te genereren als ook kosten te kunnen besparen.

Online en offline verbinden

Samen met Duifhuizen gaan we aan de slag met het koppelen van online en offline data. Door diverse koppelingen zoals het XPRT pakket van ERP leverancier ACA kunnen we de offline transacties in de winkel koppelen met de online interactie. Ook schieten we alle web, kassa en retour orders naar Google Analytics 4 om zodoende de gemiste online orders, die ondertussen wel 10-30% van de alle orders in Google Analytics 4 zijn, te kunnen matchen. Op die manier kun je als marketeer beter beslissen op welke kanalen je je budgetten kunt inzetten. Deze koppeling is voor de meeste e-commerce spelers van essentieel belang.

Daarnaast spelen we inkoopdata en retourdata door naar platformen om ook betere keuzes in het adverteren te kunnen maken. Is iets wel goed op voorraad maar heb je ook een gemiddelde van 50% retour, dan kan je je algoritme beter laten zoeken naar producten in diezelfde klasse waar je bijvoorbeeld onder de 20% retouren hebt. Elke kans om de winst te maximaliseren pakken we daarmee en op deze manier proberen we ook een zo goed mogelijke ervaring te geven aan de eindconsument die shopt bij Duifhuizen. "Voorbeelden te over waar we op kunnen schakelen met elkaar" - Aldus Bas Vendrig, productowner bij Datafuse. Daarnaast zal de gecombineerde data direct worden klaargezet voor de diverse koppelingen die al zijn gemaakt met externe platformen zoals Meta Ads en Google Ads om zo bij te dragen aan de doelstellingen:

  1. Conversie & omzet verhogen
  2. Kosten & retouren reductie
  3. Omnichannel klantervaring verbeteren

    ''Als organisatie is het cruciaal om alle databronnen op één plek te hebben voor snelle analyses en om hierop te kunnen acteren om kosten te verminderen of omzet te verhogen. Datafuse maakt dit voor ons mogelijk.''

    Cees Duifhuizen - SEA specialist Duifhuizen tassen & koffers

    Ontwerp-zonder-titel-2022-09-29T154923.494
    Over Duifhuizen

    Duifhuizen is een omnichannel retailer gespecialiseerd in tassen, koffers, portemonnees en andere lederwaren. Met 24 winkels en een webshop een toonaangevende speler in deze branche. Sinds 1953 bewijst Duifhuizen al een trouwe naam te zijn, voor jong en oud. 

    Over Datafuse

    Datafuse is een omnichannel retail platform. We koppelen diverse bronnen om tot één inzicht te komen waar je als omnichannel retailer op kan schakelen. Met Datafuse kun je de omzet en marges effectief vergroten, kosten en retouren reduceren én een betere omnichannel klantervaring bieden.

    Bas: "We kijken uit naar een mooie samenwerking waarin we een gezamenlijke win-win creëren."

    Demo of informatie?

    Wil je ook weten wat Datafuse voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan gerust contact op voor een geheel vrijblijvende demo. Kost je maximaal 20-30 minuten van je tijd.