oplossing

Doelgroepen met Google Ads delen

Bas

21 juli 2023

Goede Google Ads campagnes draaien op basis van genoeg en relevante data. Door middel van deze data zijn de algoritmes van Google in staat om betere beslissingen te nemen en daarmee jouw omzet te verhogen. Het is dus cruciaal om Google Ads te voeden met data over jouw klanten. Wie zijn jouw beste klanten? Welke producten kopen jouw klanten? Hoe vaak keren jouw klanten terug? En ga zo maar door. Om je een handje te helpen kun je nu automatisch als je doelgroepen en klantinformatie uit Datafuse delen met je Google Ads account. 

Met Datafuse kun je moeiteloos al jouw aangemaakte doelgroepen delen met Google Ads. Hierdoor verschijnen deze doelgroepen als klantenlijsten binnen jouw Google Ads-account. Het gebruik van je eigen klantdata, ook wel bekend als first-party data, wordt steeds belangrijker. In een tijd waarin het gebruik van cookies aan banden wordt gelegd, is Google Ads sterk afhankelijk van waardevolle klantinformatie om effectieve beslissingen te kunnen nemen. Door klantlijsten toe te voegen aan jouw campagnes, voorzie je Google Ads van de benodigde data om jouw advertenties te optimaliseren.

Hoe werkt het? Het is eigenlijk vrij eenvoudig. In de onderstaande afbeelding zie je wat nodig is om een segment door te sturen naar Google Ads. Het enige wat je hoeft te doen, is het vinkje voor Google Ads aan te vinken. Vervolgens wordt het segment dagelijks bijgewerkt en automatisch naar Google Ads verzonden.

Bij Datafuse hebben we al een aantal kant-en-klare segmenten beschikbaar. Zo creëren we bijvoorbeeld op basis van RFM (Recency, Frequency, Monetary) een indeling van jouw klanten, die perfect kan worden gebruikt in jouw Google Ads-campagnes. Maar er zijn nog talloze andere mogelijkheden om je doelgroep verder te verfijnen en beter te targeten:

  • Segmentatie op basis van de productcategorieën die jouw klanten aankopen.
  • Een verdeling van je doelgroep op basis van de merken die ze kopen.
  • Demografische verdeling op basis van leeftijd en geslacht van jouw klantenbestand.

Deze doelgroep segmenten bieden je de kans om jouw advertenties gerichter en relevanter te maken, waardoor de kans op succes toeneemt. 

Wil je meer weten over deze geweldige functionaliteit en hoe je deze het beste kunt benutten? Of heb je behoefte aan advies over hoe je dit strategisch kunt aanpakken? Aarzel niet en neem vandaag nog contact met ons op via info@datafuse.nl om de diverse mogelijkheden te bespreken! Ons team staat klaar om je te helpen jouw Google Ads-campagnes naar een hoger niveau te tillen door middel van doelgroepsegmentatie en waardevolle klantinzichten.