Datafuse

May 2023

3 tips om retouren te verminderen met Datafuse

2023-05-09T07:25:09+00:00May 4, 2023|

3 tips om retouren te verminderen met Datafuse   Van de 508 miljoen pakketten die in 2021 binnen Nederland werden verzonden, werden er 57,5 miljoen teruggestuurd, aldus RTL. Steeds meer webshops onderzoeken methoden om te kijken hoe het retourpercentage kan worden teruggedrongen. Van het rekenen van kosten voor een retourbestelling tot het verschaffen van [...]

March 2023

Nieuwe koppeling: Copernica

2023-05-31T06:52:00+00:00March 27, 2023|

Datafuse heeft weer een nieuwe koppeling gelanceerd. Dit betekent dat de segmenten die beschikbaar zijn en worden aangemaakt in Datafuse direct doorgestuurd kunnen worden naar Copernica. De segmenten in Datafuse worden elke dag bijgewerkt en deze data wordt dan meteen naar Copernica doorgestuurd. Vervolgens kan je deze segmenten in Copernica gebruiken voor [...]

Segmentatie dankzij Artificial Intelligence

2023-05-08T08:30:50+00:00March 21, 2023|

Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning zijn tegenwoordig veelgebruikte termen. Bij Datafuse kun je nu zelf de kracht van AI ervaren. Het zelf opbouwen van segmenten is al een tijd mogelijk binnen ons omnichannel retail platform. Maar nu gaat Datafuse ook een aantal segmenten automatisch opbouwen met behulp van AI. Door middel [...]

Datafuse interface

2023-05-08T08:31:43+00:00March 6, 2023|

Deze week lanceren wij de interface van Datafuse. Dit om op één plek te kunnen laten zien welke data wij als Datafuse allemaal binnenhalen en koppelen. De interface geeft je meer grip en inzicht om Datafuse op de juiste manier te gebruiken. Daarnaast krijg je ook meteen een beeld van wat er [...]

February 2023

Inzicht in Tamigo data

2023-05-08T08:31:51+00:00February 22, 2023|

Dankzij de samenwerking met Tamigo is het sinds kort ook mogelijk om specifieke data uit Tamigo in het Datafuse dashboard in te zien. Tamigo is een cloud oplossing waar planning gecombineerd wordt met het beheren van afwezigheid, prestaties, communicatie met medewerkers, HR, financiën. Hierbij worden onder andere de geplande en gemaakte uren [...]

Google Analytics 4: kosten importeren

2023-05-08T08:31:47+00:00February 1, 2023|

Over een paar maanden is Google Analytics 4 de nieuwe standaard van Google. Het vertrouwde Universal Analytics zal dan ophouden met functioneren. Hoog tijd dus om bekend te raken met Google Analytics 4 (GA4) en de mogelijkheden ervan. Met Datafuse zijn wij al een tijd druk bezig om onze tool klaar te [...]

January 2023

Datafuse e-mail reports

2023-03-06T15:18:34+00:00January 23, 2023|

Sinds halverwege deze maand zijn wij begonnen met het automatisch versturen van rapportages op basis van de data die wij in ons datawarehouse tot onze beschikking hebben. Dit zijn rapportages met de verkoopcijfers van de diverse locaties en de omzet van zowel webshop als winkels. De data wordt elke dag verstuurd en bevat [...]

Productdata toevoegen aan Channable

2023-03-06T15:18:29+00:00January 20, 2023|

Sinds kort is het mogelijk om via Datafuse specifieke productdata toe te voegen aan jouw productfeed in Channable. Denk hierbij aan retourpercentages of de winkelverkopen van een product. Onderstaande afbeelding laat hier een voorbeeld van zien. Zo krijg je op product-niveau de retourgegevens te zien van dat betreffende product. Vervolgens is het mogelijk [...]

December 2022

Winkelaankopen in Google Ads

2023-03-06T15:18:20+00:00December 27, 2022|

Sinds kort is het mogelijk om Datafuse met Google Ads te verbinden. Dit maakt het mogelijk om het gat tussen online en offline te dichten. Concreet stelt het de Google Ads adverteerder in staat om te meten wie er op een online advertenties klikt en vervolgens in een fysieke winkel een aankoop doet. [...]